• QUAD CAFÉ
  • 13 ks
    za 10 445 362.69 Kč
čtyřkolky a motorky CFMOTO Beroun - Blatná

CFMOTO a KTM to spolu šlape

U nás je rok 1989 spojen se sametovou revolucí, v Číně založili značku, která dnes trhá rekordy. A když spojí síly čínský drak s rakouským tygrem, je to sázka na jistotu

Za čtyřiatřicet let se někteří lidé stávají sotva dospělými, jiní za stejnou dobu stihnou prožít to, co by jiní nezvládli za několik životů. Podobný je i příběh čínského výrobce CFMOTO. Od svého založení v roce 1989 totiž v Hanghzou ujeli obrovský kus cesty – stroje této značky plní sny motorkářům a čtyřkolkářům už ve více než 100 zemích a její cesta ještě rozhodně nekončí.

*

Velký skok

Plným jménem se CFMOTO jmenuje Chunfeng Holding Group. Hlavní továrna i centrála firmy se nachází v průmyslové zóně města Hangzhou, přibližně 150 km od Šanghaje, v provincii Zhejiang, která patří do ekonomicky nejvyspělejší části pevniské Číny a je jedním z hnacích motorů ekonomického růstu celé země. Firma nyní zaměstnává více než 4500 lidí a od svého vzniku vyvinula více jak 100 typů vozidel a přes 50 typů motorů. Vývoj CFMOTO šel samo sebou pozvolnými, leč stále se zrychlujícími a delšími kroky.

*

Od součástek po mistrovství světa

Podnik začínal jako montovna dílů pro jednotlivé zahraniční výrobce (ostatně i nyní používá motory CFMOTO třeba známá značka Moto Morini). Postupem času se nicméně firma začala koncentrovat hlavně na čtyřkolky a motorky. V roce 1997 postavili v Hangzhou první vlastní vodou chlazený motocyklový motor, v roce 2000 debutoval tímto motorem poháněný skútr a o pět let později se na výstavě EICMA představila první čtyřkolka. Jestliže zpočátku šlo logicky hlavně o levné a jednoduché stroje, dnes se může CFMOTO bez přehánění směle měřit se světovou špičkou.

Současně jde ale pořád o stroje pro širokou skupinu jezdců. U motorek i čtyřkolek ji nadále kladen důraz na uživatelskou přívětivost. Zatímco u prvních strojů z Hangzhou bylo hodně vidět, kde se Číňané inspirovali, dnes už mají svou nezaměnitelnou vlastní identitu. Výzkumný a vývojový tým CFMOTO tvoří více než 800 zaměstnanců z několika zemí, který při práci používá 879 patentových řešení.

Důkazem nebývalé dynamiky růstu firmy a jejího širokého záběru je i úspěšné účinkování na scéně MS v závodech Moto3. V loňské Indonéské velké ceně se stroj CFMOTO s Carlosem Tatayem za řídítky dokázal už ve své první sezóně v šampionátu prosadit na stupně vítězů a to jako vůbec první motocykl z Číny.

*

Češi jsou vidět

Do dnešní doby se původní firma rozrostla v rozsáhlý podnikový komplex s diverzifikovanou činností, skupinovým vedením a řízeným globalizovaným rozvojem, který zastřešuje více jak deset samostatných podniků a akciových společností. V roce 2021 vygenerovala společnost čistý zisk ve výši 1,2 mld. dolarů, už od roku 2017 působí společný podnik CFMOTO a KTM také na šanghajské burze. Stojí jistě za zmínku, že CFMOTO drží v tomto joint venture kontrolní balík akcií, rakouské KTM náleží 49 %.

S výjimkou Antarktidy je čínský gigant činný na všech kontinentech, kde jeho zájmy zastupuje na 100 hlavních importérů, kteří sdružují přes 3000 jednotlivých dealerství. Pro našince je potěšující mezi 10 nejúspěšnějších importérů CFMOTO na světě patří to české, tedy Journeyman CZ, což s sebou pro tuzemského zákazníka nese nejednu výhodu. Kromě možnosti přímo působit na vývoj produktů firmy prostřednictvím předprodukčních testů nových modelů je to patrné třeba i na přednostních dodávkách nových strojů na český a slovenský trh, nebo ve vynikající dostupnosti náhradních dílů a servisu.

*

Masová výroba

Pro výrobu motocyklů byl zlomovým rokem letopočet 2011, kdy byla zahájena spolupráce CFMOTO a rakouského KTM. Rok 2017 byl ve znamení joint-venture a v roce 2020 se v mateřském městě firmy slavnostně otevřelo zcela nové vývojové, výrobní, logistické a testovací centrum společného podniku KTMR2R-CFMOTO s celkovou plochou přes 100 000 m2.

Firma v té době vybudovala i další nové výrobní haly a administrativní zázemí i testovací polygon. Celková rozloha areálu nyní dosahuje zhruba 280 000 m2. CFMOTO v něm ročně vyrábí 250 000 čtyřkolek, 240 000 motocyklů 100 000 elektrických motocyklů značky ZEEEHO, kterou CFMOTO uvedlo na trh teprve v roce 2020.

*

Silná evropská stopa

Z ryze čínské firmy se CFMOTO z hlediska dlouhodobé strategie, know-how a způsobu řízení stalo tak trochu evropskou záležitostí. Do designových záležitostí záležitostí už delší dobu zásadně promlouvá věhlasné rakouské studio Kiska a v posledné době se čím dál víc prosazuje italský designerský atelier Modena 40 v čele s renomovaným španělským designérem Carlesem Solsonou Martim, který má své designerské historii práce na italských skvostech od Ducati či MV Agusty v čele s modelem MV Agusta Dragster. V současnosti je tento špičkový designér ředitelem motocyklové divize CFMOTO a jeho studio stojí za všemi současnými a budoucími projekty CFMOTO/ZEEHO.

Důraz je kladen nejen na design, ale i na stroj jako celek. Důležité funkční skupiny dodávají renomované světové značky jako(Brembo, Bosch, Continental, J.Juan, KYB, Maxxis, Pirelli, Shad a mnohé další. U každého dílu tak máte jistotu maximální kvality, spolehlivosti a odolnosti. 39 typů strojů, které dnes CFMOTO vyrábí, své předpoklady i díky široké mezinárodní spolupráci naplňuje měrou vrchovatou. Nejde jen o plané řeči - na všechny stroje CFMOTO se vztahuje standardní pětiletá záruka a to jak pro soukromé zákazníky, tak pro právnické osoby.

Zdroj: tiskový servis CFMOTO

 
Soubory cookies používáme pro správné fungování naší webové stránky a jejích funkcí. Pomocí souborů cookies si také například pamatujeme váš preferovaný jazyk, zvyšujeme pro vás relevanci zobrazovaných reklam, počítáme návštěvu stránek a pamatujeme si vaše nastavení provedená na stránce.